zondag 8 januari 2017

Landschappen in de sneeuw - week 1 van mijn schilderchallenge


Ik doe mee met een schilderchallenge om 30 dagen lang een schilderij per dag te maken. (zie mijn blog hierover) Ik ben nu een week verder en ik merk dat ik weer veel plezier beleef aan het schilderen. Het was even weg, maar komt nu weer terug. Dagelijks trek ik er 1-2 uur voor uit. Als ik zin heb meer.

Voordat ik begin, denk ik eerst even na waar ik die dag mee bezig wil zijn. Foto's, vrije inspiratie, met potlood of juist gelijk met aquarel. Daarna begint het schetsen. Vanuit die schetsen kijk ik welk werk ik wil omzetten naar een aquarel. Ik merk dat de aquarel toch heel anders werkt. Van grijstinten komt er kleur in. Hierdoor wordt ineens de werking van het schilderij anders. Hieronder heb ik de resultaten van de eerste week weergegeven. Ik vind het een mooie verzameling en een goed uitgangspunt voor de start van dit jaar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten