zondag 6 september 2015

15249


Deze week heb ik een hoop gezien. Vrijdag ben ik een dagje naar het hoge noorden geweest. Eerst heb ik een bezoekje gebracht aan de tentoonstelling 'Horizonnen' in het Fries Museum. Het is een hele mooie tentoonstelling met een goede vormgeving. Jammer was wel dat ik deze tentoonstelling in bijna een zelfde setting 2 jaar geleden al gezien had. Dit hadden ze van mij wel mogen vermelden. Scheelde een rit naar Leeuwarden.

Overzichtsfoto

Gelukkig stond er ook nog een tentoonstelling 'Wind, water, Wad' in Museum Belvedere op het programma. Dit was weer een hele mooie tentoonstelling, die ondanks de grote van de tentoonstelling toch zeker de reis waard is. Ik heb hier veel inspiratie opgedaan en ga me binnenkort in het boek verdiepen.

Jan Snijder, Zonder Titel, 2014, temperaverf op doek, 30 x 40 cm

Zaterdag heb ik een bliksembezoek gebracht aan het Van Abbemuseum. Het werk van Esther Tielemans stond centraal. In Leeuwarden hadden ze ook een werk van haar. Nu een installatie in het Van Abbemuseum. Een mooi werk.

Zondag even geen kunst, maar een dagje dierentuin en wel bij 'Burgers Zoo'. Een hele mooie dierentuin. Onderstaande foto is van een waterval in de bush. Het was heerlijk om na vele dag regen en kou in een wat warmere omgeving te bivakkeren. Als Arnhem niet zo ver weg was, zo ik er af en toe heen gaan om even lekker bij te komen.


Komende week ga ik lekker mijn atelier in. Mogelijk kom je hier de komende dagen nog leuke berichten tegen.