vrijdag 8 april 2011

Finland (3)

Ik ben op het ogenblik druk bezig mijn expositie hier in Finland voor te bereiden. Dit betekent veel schilderen en ondertussen nadenken hoe ik mijn werk bij elkaar wil brengen in de expositie. Wat hang ik op en wat niet.


Ik zal voor jullie alvast een tipje van de sluier oplichten.

Een deel van het werk is gebaseerd op het fotowerk van Heinrich Hauser. Mijn project Das Schwarze Revier Revised gaat in Finland gewoon door. Dit betekent dat ik nog steeds elke week een schilderij maak, geïnspireerd op foto's van Heinrich Hauser. Het werk dat ontstaat is hierdoor veelal geent op het onderzoek van die betreffende week. Daarnaast bevat het werk ook invloeden van Finland. Mijn werk is hier witter geworden en ook nog wat minimalistischer. Er ligt een poetischer laag overheen, die in Nederland niet of anders aanwezig was.




Zonder Titel, 2011, olie en acryl op doek, 40 x 50 cm





Schwarze Revier Revised #13, 2011, acryl en olie op doek, 40 x 50 cm





Schwarze Revier Revised #12, 2011, acryl en olie op doek, 40 x 50 cm





SSR-11, 2011, acryl en olie op doek, 18 x 24 cm


Daarnaast teken ik elke avond een boompje ter afsluiting van de dag. Inmiddels heb ik een hele reeks boompjes. Ook in de eerste weken heb ik veel boompjes getekend, dus inmiddels heb ik mijn eigen bos gecreëerd. Ik zal deze echter Dit bos heeft hopelijk een langere bestaansrecht dan de bossen in Finland.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten