dinsdag 28 februari 2012
vrijdag 17 februari 2012
zaterdag 14 januari 2012
Scheveningen van grote hoogte
Afgelopen week op het dak geweest van Seinpostduin. Lang geleden was ik geregeld in het gebouw. Nu zijn we op het dak geweest om foto's te maken van het strand. Maar aan de andere kant natuurlijk ook van Scheveningen.
Hierbij wat beelden van Scheveningen.


Hierbij wat beelden van Scheveningen.
woensdag 4 januari 2012
Das Schwarze Revier Revised is klaar!
Mijn project Das Schwarze Revier Revised is klaar! Afgelopen jaar heb ik 52 schilderijen gemaakt naar aanleiding van de weekkalender met foto's van Heinrich Hauser. Het was een inspirerend jaar om aan de hand van de foto's mijn eigen werk te kunnen onderzoeken. Welke vormen vind ik interessant in de foto's. Hoe ver kan ik van de foto vertrekken. Dit alles binnen aan aantal vaste gegevens: het formaat, elementen moeten uit de foto komen.
Nu is de hele serie klaar. Binnenkort geef ik een overzicht van alle schilderijen van het project. Ik ga het hele project nog eens door lopen en kijken wat het me allemaal heeft opgeleverd.
Nieuwsgierig: kijk op mijn speciale blog.
Nu is de hele serie klaar. Binnenkort geef ik een overzicht van alle schilderijen van het project. Ik ga het hele project nog eens door lopen en kijken wat het me allemaal heeft opgeleverd.
Nieuwsgierig: kijk op mijn speciale blog.
zondag 27 november 2011
Storm
Vandaag naar Scheveningen haven. Het stormde aardig, dus mooie golven en opspattend water. Gelijktijdig was het tijd voor zonsondergang.
Hierbij een aantal foto's.







Hierbij een aantal foto's.







Van de Zee Doordrongen
Gisteren geopend. De expositie Van de Zee Doordrongen. Een expositie met werk van 12 Pulchri-kunstenaars bij Muzee Schevingen te Scheveningen .
De uitnodiging:

Twee van mijn werken die op de tentoonstelling te koop zijn.

Zonder Titel, 2011, acryl en olie op doek, 40 x 50 cm

Zonder Titel, 2011, acryl en olie op doek, 12 x 18 cm
Voor meer informatie kunt u kijken op:
www.muzee.nl
www.terugnaardezee.nl
De uitnodiging:

Twee van mijn werken die op de tentoonstelling te koop zijn.

Voor meer informatie kunt u kijken op:
www.muzee.nl
www.terugnaardezee.nl
vrijdag 21 oktober 2011
AWD
Afgelopen weekend 2 dagen door de Amsterdamse Waterleiding Duinen gewandeld. De eerste dag vooral verwonderd. De tweede dag met een fototoestel op pad geweest. Toen ik klein was wel eens in de AWD geweest, maar vaker in het nabijgelegen Leyduin en Groenendaal. Nu een weekend het duin in.
Waar ik me op zaterdag over verwonderde, was de leegte die in het AWD aanwezig is. We hebben vooral door het bosgebied in het duin gelopen. Het is hier niet zo dicht als in het bos zelf. Vaak zijn er open plekken en mooie uitzichten over de verschillende waterpartijen.




Waar ik me op zaterdag over verwonderde, was de leegte die in het AWD aanwezig is. We hebben vooral door het bosgebied in het duin gelopen. Het is hier niet zo dicht als in het bos zelf. Vaak zijn er open plekken en mooie uitzichten over de verschillende waterpartijen.




zaterdag 17 september 2011
DICHTER IN DE ZEEVANG 2011 - THUIS
Vorige week is de expositie 'Dichter in de Zeevang' geopend. Stichting Kunstzee heeft weer van zich laten horen. Dit jaar met veel poëzie en met beeldende kunst in de vorm van kistjes. De kistjes verbeelden het thema: 'Het huis van mijn jeugd'. Maanden heb ik geworsteld met het thema. Een thema dat intrigeert, maar wat wil je laten zien. Hoe persoonlijk wil je het maken.
Ik heb veel gebrainstormd en uiteindelijk ook vele schetsen gemaakt. Uiteindelijkhttp://www.blogger.com/img/blank.gif heeft het idee zich steeds meer gevormd tot het uiteindelijke kistje, zie hieronder.

Ilse van den Berk,Het huis van mijn Jeugd, 2011
Bent u geïnteresseerd. Op 18 september en 25 september kunt u het kistje nog bewonderen. De 18de in schardam omringd door Nederlandse poëzie. Op 25 september in Oosthuizen met buitenlandse poëzie met daarbij uitleg of vertaling.
Hierbij de algemene uitnodiging.


Voor meer info kun je kijken op de site van Kunstzee: www.kunstzee.nl
Ik heb veel gebrainstormd en uiteindelijk ook vele schetsen gemaakt. Uiteindelijkhttp://www.blogger.com/img/blank.gif heeft het idee zich steeds meer gevormd tot het uiteindelijke kistje, zie hieronder.

Bent u geïnteresseerd. Op 18 september en 25 september kunt u het kistje nog bewonderen. De 18de in schardam omringd door Nederlandse poëzie. Op 25 september in Oosthuizen met buitenlandse poëzie met daarbij uitleg of vertaling.
Hierbij de algemene uitnodiging.


Voor meer info kun je kijken op de site van Kunstzee: www.kunstzee.nl
zaterdag 20 augustus 2011
Onderzeebootloods
Vandaag een bezoek gebracht aan de Onderzeebootloods op het RDM terrein. Ik ben redelijk blanco naar de loods gegaan. Ik heb een fascinatie voor oude industriele gebouwen. Met het binnenkomen van de loods werd ik getroffen door de 'ontvangstloods'. Het spektakel van kleuren, verval en industriele grootheid had me al te pakken.
Na een introfilm, kregen we kort uitleg van het werk. Bleek dat ik het werk van deze kunstenaars al eerder heb gezien op de Bienale van Venetie in 2009. Dat beeld had ik in mijn hoofd, maar wat ik nu zou zien, geen idee. Met veel zin zijn we de loods ingewandeld. Via een tunnel werd je langzaam het werk ingezogen. Na een tijdje door het werk van Elmgreen & Dragset te hebben gelopen, begint het werk langzaam op je in te werken. Er gebeurt van alles. Ben je toeschouwer of deelnemer? Je voelt je een voyeur. Je gluurt door ramen bij de mensen naar binnen. Hoe zit hun interieur eruit, hoe leven ze. Zo krijg je een korte blik op verschillende culturen. een beeld van hoe we in het dagelijks leven ook leven. Alleen is de afstand tot elkaar anders en gluur je niet bij de buren naar binnen.
Gluren bij de buren
Daarnaast moet je goed opletten of dat wat je ziet en hoort wel daadwerkelijk bij elkaar hoort. Zo kun je in een kamer met de voetbalwedstrijd meekijken, maar na wat beter geluisterd te hebben, blijkt het commentaar bij een andere wedstrijd te horen. Alles wat je ziet is dus niet altijd wat je ook met al je andere zintuigen waarneemt. Het laat zien hoe bedrieglijk de wereld soms kan zijn.
De loods is een mooie plek voor deze surrealistische tentoonstelling, genaamd 'The One & The Many'. De sfeer die de loods oproept met zijn gedimde licht wordt nog extra versterkt door de 'figuranten'. Het is een donkere, wat grimmige sfeer waar er ruimte is voor de randen van de samenleving. Elmgreen & Dragset schuwen het spelen met deze randen niet. Na enige tijd rondgedoold te hebben, ben ik met een enerverend gevoel weer naar buiten gegaan. Ik zou zo'n expositie toch snel laten schieten, maar ik vond het zeer de moeite waard om de wereld die in de loods gecreëerd is te ervaren. Ik denk met mooie herinneringen terug aan deze ervaringstheater, wat ik eigenlijk een beter omschrijving vind.
Na een introfilm, kregen we kort uitleg van het werk. Bleek dat ik het werk van deze kunstenaars al eerder heb gezien op de Bienale van Venetie in 2009. Dat beeld had ik in mijn hoofd, maar wat ik nu zou zien, geen idee. Met veel zin zijn we de loods ingewandeld. Via een tunnel werd je langzaam het werk ingezogen. Na een tijdje door het werk van Elmgreen & Dragset te hebben gelopen, begint het werk langzaam op je in te werken. Er gebeurt van alles. Ben je toeschouwer of deelnemer? Je voelt je een voyeur. Je gluurt door ramen bij de mensen naar binnen. Hoe zit hun interieur eruit, hoe leven ze. Zo krijg je een korte blik op verschillende culturen. een beeld van hoe we in het dagelijks leven ook leven. Alleen is de afstand tot elkaar anders en gluur je niet bij de buren naar binnen.
Daarnaast moet je goed opletten of dat wat je ziet en hoort wel daadwerkelijk bij elkaar hoort. Zo kun je in een kamer met de voetbalwedstrijd meekijken, maar na wat beter geluisterd te hebben, blijkt het commentaar bij een andere wedstrijd te horen. Alles wat je ziet is dus niet altijd wat je ook met al je andere zintuigen waarneemt. Het laat zien hoe bedrieglijk de wereld soms kan zijn.
De loods is een mooie plek voor deze surrealistische tentoonstelling, genaamd 'The One & The Many'. De sfeer die de loods oproept met zijn gedimde licht wordt nog extra versterkt door de 'figuranten'. Het is een donkere, wat grimmige sfeer waar er ruimte is voor de randen van de samenleving. Elmgreen & Dragset schuwen het spelen met deze randen niet. Na enige tijd rondgedoold te hebben, ben ik met een enerverend gevoel weer naar buiten gegaan. Ik zou zo'n expositie toch snel laten schieten, maar ik vond het zeer de moeite waard om de wereld die in de loods gecreëerd is te ervaren. Ik denk met mooie herinneringen terug aan deze ervaringstheater, wat ik eigenlijk een beter omschrijving vind.
woensdag 3 augustus 2011
Schetsjes
Ik ben begonnen om vanuit oude schildersdoeken te gaan experimenteren. Wat levert de ondergrond op waarmee ik mag beginnen. Hoe kan ik hier op verder? De doekjes geven een vrijheid waardoor het ook ruimte schept om nieuwe dingen uit te proberen. Om te zien wat er gebeurt als ik het een of juist het ander doet. Een mooi experiment met een leuk resultaat.










Abonneren op:
Posts (Atom)