dinsdag 17 februari 2015

15048


Al weer even niks op mijn blog gezet. Ik ga proberen toch weer wat vaker iets te posten.

Ik ben nu druk bezig met de voorbereidingen voor de tentoonstelling 'Rood, wit, blauw en oranje: van Hollandse bodem'. Een tentoonstelling die in maart opent.

Natuurlijk heb ik genoeg werk, maar toch toon ik ook graag nieuw werk. Deze week, een echte atelierweek, kan ik dus lekker aan de slag. Ik denk ik rood, wit, blauw en oranje. Niet buiten, maar wel binnen mijn atelier. De werken die nog niet af zijn, veranderen door dit kleurenpalet.

Ook mijn denken over kleur verandert. Blauw is vaak aanwezig in mijn werk. Is ook een makkelijke kleur naast de andere drie kleuren. Toch heb ik geen werk die bestaat uit alle 4 de kleuren. De combinatie rood, wit en oranje is een stuk lastiger. Rood en oranje zitten zo dicht tegen elkaar aan, ondanks dat je verscheidene tinten hebt, dat het niet lekker werkt met elkaar. Ze harmoniƫren niet zo goed voor mij. Wit kun je dan wel weer als steunkleur gebruiken, maar happen doet het niet.



Ik ben nu aan het kijken of ik een werk kan maken waar alle vier kleuren in zitten. Tot nu toe gaat het goed. Geen idee of dit in het eindresultaat nog zo is. Straks zullen we weten of het gelukt is.